Friday 12 October 2012

Dah sampai simpang dah, tinggal pilihan je.

Penawar,
Penawar yang aku perlukan sewaktu aku berduka lara. Aku seorang saintis. Saintis bodoh yang kenakan ujikaji dekat diri sendiri sebab takut nanti penawar itu, orang lain pula yang terubat. Tapi aku bodoh. Gelar saja aku saintis metafizik termasyur dekat wilayah ini. Sekali kena, ya selalunya orang menyesal tapi aku tidak.

Dan penawar itu mula menzahirkan aroma yang berbeza. Tiap 2 hari secara berselang-seli, baunya berubah-ubah. Kadang-kadang baunya seperti daun ganja. Ada kala baunya seperti cokelat. Dan bau besi karat. Aku sendiri gagal mencari punya perubahan aroma itu.

Aku biarkan, sebab aku dah tak percaya dekat benda tu. Kepala hotak dia lah. sebabkan penawar, luka sana sini. Tumour, Diabetes semua hinggap dekat rasa hati aku. Tapi bila dia keluarkan wangian mawar, gerak hati ini katanya masih ingin mencari tapi....

yang aku mampu hanya sekalung kemaafan dan seni yang aku anggap bernilai tetapi pada mata hati, ketelusan tak nampak apa2. Kasihan

-Bilik orang kempunan kasih (0052)

No comments:

Post a Comment