Tuesday 17 May 2011

Kisah alam angker mimpiku

dreams... now a serious matter

Just now, petang, aku penat dgn aktiviti harianku. aku tidur, walaupun aku tau, frequency waktu petang agak tinggi hingga boleh menghilangkan kewarasan seseorang, aku tetap berdegil. sambil Lappy ku bermain lagu2 .mp3, aku melelapkan mata.

"aku baru mimpi tentang seseorang yang sedang bermimpi dan bermimpi mimpi orang itu. damn scary. and last2 orang tu mati lemas dalam bath tub lepas dia tersedar drpd mimpi. bijik mata dia putih O.O"

ok cerita dia camni, aku(role budak yg mimpi tu) nk pergi sembayang jumaat lepas buat SPM pastu aku singgah la kat satu sekolah ni, mmg tkde orang langsung, aku masuk2 kosong. first aku masuk aku ternampak satu assembly hall ni, semua kosong pastu ade gmbr2 potret pengetua2 lama. and kt depan tu ade sorang pompuan tua. muka mcm joker, scary babi. dia tengah buat a capella sorang2. dia usha panas aku. tempat dia lapang gila, then aku jalan pastu amik wudhu'. ade satu room ni mcm satu misteri. tpi aku tak pergi. pastu terjumpa kawan aku Asyraf Ariff dia ckp sekolah ni mmg camni. pastu jalan2 tiba2 ade school assembly. kitorang terpaksa stop sebab ade nyanyian. and kat assembly tu ade orchestra. conductor dia mcm cikgu skolah aku ! scene camera memang cantik la aku ckp kau. sampai satu tempat kitorang stop tu, semua orang usha kitorang. Balqis Haron muncul dlm mimpi tu, dia ckp ah an pasal orkestra ni semua. ok fine kitorang stop, pastu dtg sorang cikgu dia kt kitorang muka seram ko tau tak, sambil orkestra berjalan dia dok nyanyi2 ape bende haram tah sambil menuju kat kitorang. muka mcm Leslie Nielsen. then dtg sorang lagi cikgu badan besar lawan orkestra ngn dia. mcm berbalas2 la. tpi pemain2 orkestra tu orang sma. diorang tak henti2 balas membalas sampai lagu environment orang2 semua miserable. aku taksub tgk bende tu. pastu aku tgk bwh ade satu square hole. tiba2 je aku tktau motif ape, pastu tiba2 semua orang hilang. kerusi je yg tersusun rapi. Oh lupa, tempat tu mcm skylite sekolah aku :O pastu aku tertanya2 siapa menang. camera roll menggila and last2 si pemimpi ni tersedar dri mimpi dia sbb ade orang selamatkan dri bath tub tu. and dia mati lemas. aku terkejut lantas aku kembali ke alam nyata.....

Pergh... kalau kau mimpi apa yang aku mimpi tadi, boleh naik gila sial sumpah tak tipu ! O.O p/s: morale of the story: JANGAN TIDUR PETANG

2 comments: