Wednesday 25 May 2011

catatan kerusi duduk.

mata orang. perkara yang baik disangka buruk. hanya pada mata kasar.
mereka membuat andaian. 

andaian buruk andaian busuk andaian keji !
bukankah mulut dicipta oleh-Nya untuk bertanya ?
Manusia. 

-cheras. 5:13p.m 24/5/2011

Kini segalanya pusing terbalik lintang pukang,
dan aku,
aku seperti si bahalul yang tulus dengan kata-kata delusi itu.

sekarang,
siapa betul ? siapa benar ? siapa cinta ? siapa dusta ?
oh aku give up. fuck my life.

-cheras. 12:42a.m 25/5/2011

Kerusi duduk,
Setelah berdekad-dekad,
kau masih gah, gah sebagai peneman. gah sebagai peneman si perawan. 
sedangkan sang pipit sendiri melupakan tempat semayam.

Oh,
aku lupa. aku lupa. aku lupa....
pentas ini, kotak ini, segitiga ini terlalu gelap dan kosong.
maafkan aku,
kerusi duduk.....

-cheras. 6:09p.m 25/5/2011

No comments:

Post a Comment