Tuesday 26 July 2011

Petang hari itu

Semalam,
tatkala aku pulang dari medan kegemukan,
disaat ku tertawa riang bersama mereka,
dari sudut amphliteater,
aku ternampak kau sekuntum.

cantik, indah.
fuhh.

awak berseorangan di situ,
bersama kira-kira,
bersama kalkulator,
350,
teks-teks ilmu,
kaki, terima kasih sebab beranikan diri untuk pergi.

KFC Pudu 6:30p.m

jantung, kenapa kau tak reti penat ?
kenapa kau tak henti berlari ketika aku dengan si dia ?
kenapa jantung kenapa ? cuba cakap ?

aku disebelah dia,
masing2 beruniform navy.
senyuman penat dia, senyuman penat aku.
hanya Tuhan yang tahu.

Engkau marah aku berjenaka tapi aku cakap,
ada aku kisah ?
Engkau marah bila aku berdiam tapi,
sampai bila ? hati aku mahukan lebih dari tu.
mata, terima kasih sebab paralyze ke arahnya. aku terhutang satu.

Satu dua dan tiga,
kau membuka diari puisi,
kau marah bila aku baca,
tapi aku tetap baca,
kau marah bila aku rampas,
tapi aku tahu, 
keinginan dari dalam, kau mahu ku tahu semuanya.

sayang, kalau dulu aku cinta. sekarang aku sayang.

Mc.Donald Taman Midah 9:20 p.m
p/s: Dedicated to my past, yang sekarang ni kawan rapat barangkali ? entah i don't know. meheheh ;) wuv u !

No comments:

Post a Comment