Friday 29 July 2011

Puisi untuk yang lagi satu. ( pt.1 )

Malam itu aku hilang daya,
Setelah penat dibelai syaitan,
nikotina tiada langsung membantu aku,
juga tar dan monoksida,
semuanya sampah.

kiri kanan atas bawah depan belakang,
konklusi yang cuba ku cari,
penyelesaian untuk satu cereka,
figura ini mencapai buntu.
dia mimpi,
dia takut,
dia lepaskan.

masa aku,
diperintah kekosongan,
masa aku,
dikucup kehampaan,
masa aku, 
dibelai keraguan,
masa itu,
awak datang.

kilang emosi aku takkan pernah henti,
takkan pernah alpa untuk mencipta. 
bila dia mula membisik,
"no, you're not dreaming",
papan kekunci aku lumpuh,
aku luruh.

dinda, 
hati saya ada sepucuk surat,
tapi hati saya bisu,
maafkan lah jari ini ya ?
aku inginkan lebih,
tapi aku malu,
tapi aku mampu.

Kamar Seni 4:20p.m
p/s: aku tak sepuitis nada cinta Zahiril Adzim

No comments:

Post a Comment