Friday 20 July 2012

Repost draft usang #1

Hari Ahad, hari di mana life aku hanya dengan mesin typewriter semata-mata. Ya, inilah habit aku. Tulis cerita pelik tak semena-mena. Cerita dongeng sang raksasa bertanduk kerbau dengan ketinggian 1234meter bergaduh dengan manusia kecil yang pendek macam aku je dan raksasa tu kalah dengan sebatang chop-stick. Tak tak, harini aku taknak tulis benda-benda pelik. Point aku harini aku nak menjerit dekat kertas aku dengan dakwat hitam. Biar habis. Tak apa aku kaya, aku boleh beli baru.

Hirup kopi limau. Tekan butang Play. dan.... ( Yiruma - Indigo )

K, aku cukup allergy dengan huruf yang satu ni. K ? apa maksud dia ? Kerbau ? Koyok ? K-POP ??? k. It's a common symbol for couples yang bergaduh tu kan, K ialah satu mekanisma untuk menghentikan pergaduhan, perbualan, perbalahan dan jenaka yang stupid. Terima kasih trend-setter. 

Setting typewriter jenama Casio. Tukar lagu. ( Dum Dum Tak - Suara Kami )

Hari ni aku nak tulis pasal pengalaman aku yang tak seberapa yang superb tapi aku cuba untuk hiperbola kan dia supaya dia jadi superb macam cerita-cerita penulis lain. Biarlah, ruang aku. aku yang punya. Aku ada satu memori yang agak pilu. Pilu ke ? Tahun ni saja, dah ramai gadis aku cuba dapatkan hati mereka. Dh puas aku korek, aku grill, aku patuk, aku koyak, semuanya lah ! tapi semua tu hampeh, tak boleh pakai. Memang lah kan ? gadis-gadik metropolis sekarang kebanyakannya bertuankan wang, materialistik, rupa, status dan... kepanjangan.... uhh. Mungkin, aku ingin mencuba gadis kampung lepas ni. Boleh kan ? Jodoh takkan datang tanpa usaha dan itu yang Tuhan suruh ! Oh lupa, aku tak masak air lagi.

Pergi dapur. Masak air. Duduk balik.

Aku mulakan cerita pertama dengan Salmah. Salmah di pusat pembelajaran ku, pada aku dia sangat comel, putih, gebu dan ayu. Aku mula kenal dia via facebook dah aku memang tak kisah pun sebab hubungan dekat facebook memang fragile punya lah ! Ok aku mula rapat dengan Salmah masa meeting angkatan. Aku duduk di atas mesin fotokopi sementara Salmah dan rakannya Qalmah duduk bersebelahan. Nak tegur, aku malu sangat. Buntu tak tahu nak buat apa jadi aku berterus terang dengan dia aku malu.

Tunggu,
ini post 2 tahun lepas, aku simpam dalam draft. aku hentikan penulisan hiba ni. Aku tak sanggup lagi. Sebab aku sibuk mengejar kejayaan dalam sistem sampai nak menjerit pun separuh jalan je.Ah tak payah lah. Benda dah lepas. ah ! aku dah lupakan dia ! tak ingat langsung, tidak. Ya hanya fizikal dia 2 tahun lepas dan kemudian hilang. Sekian.

No comments:

Post a Comment