Thursday 25 August 2011

Selamat tinggal, Ramadhan :')

1001 pengajaran, dalam bulan ni saja aku dapat macam2 hikmah dalam setiap perkara yang berlaku. memang sedih, bagi aku, dan umat2 Islam yang lain meninggalkan satu bulan yang penuh kemuliaan ini. Bukan senang, amalan kita, doa kita, ibadat kita ALLAH terima dengan begitu terbuka. Pahala kita dilipat ganda. Dengan bulan tanpa Syaitan ini, kurang sikit niat aku nak buat jahat. yeah memang benar pun. Alahai sedihnya... sedih aku tinggalkan terawih, sedih aku tinggalkan sahur, sedih aku tinggalkan witir di surau. menyesal tak sudah, terawih aku tak penuh tahun ni. alahai, ALLAH, ampunkan aku :(

Ya ALLAH, jodohkan lah aku dengan next ramadhan dan seterusnya. Sesungguhnya kualiti Ramadhanku ini tersangatlah corot. Ya ALLAH, kau berkatilah amalan ku di dunia ini ya ALLAH. amin.

Yeah raya ni, mungkin agak suram sikit bagi aku maybe ( around 12% ) cuz aku, well yelah, previous years 4 tahun berturut2 aku beraya dengan kekasih hati ( boleh kira :3 ) so at least malam raya tu aku ada gak somebody to text or call or whatever yang boleh slow down my heart beats but this year, alahai... mungkin takda jodoh kot, but siapa tahu kan ? I got my siblings i got my nieces i got my cousins, families and FRIENDS !!! that can coolen my loneliness. i'm not lonely just feels like little empty when there's no somebody special to ehem ehem this raya kan. hahaha, life life...

Well due to SPM mungkin raya ni aku raya sehari dua je kot. Study masih tunggang langgang. aku dah janji untuk straight A, janji. janji bukan mainan so aku harus lah kotakan. Tak apa, korang boleh datang rumah aku, mak aku bagi hihihi :D I can promise, layanan sebaik-baik layanan kitorang akan beri !!!

Dosaku, salahku, kata-kataku, kelakuanku, kesilapan,
aku tkde niat jahat pun sebenarnya :( cuma manusia ni mudah lupa,
sayang, maafkan zahir dan batinku yang berdosa ini ya ? :')

Lailahaillallah Muhammadarrasulullah, Wallahuakhbar.
Selamat tinggal Ramadhan, Assalamualaikum Syawal.


No comments:

Post a Comment